„Developerzy pełne możliwości PS4 odkryją dopiero za 3-4 lata”

Marka Cerny’ego nikomu nie trzeba przedstawiać. Tym razem podczas rozmowy z serwisem Polygon wspomniał o możliwościach grafiki PlayStation 4.

Kiedy Twoim zdaniem zostaną pokazane pełne możliwości PS4?

PS4 to znacznie podrasowana architektura PC, dzięki czemu konsola to tak jakby komputer z ujednoliconą pamięcią. Dużo z tego co widzimy na tytułach startowych to odpowiednie użycie pamięci RAM. Można naprawdę bardzo, bardzo szybko nauczyć się korzystać z jej ogromnych zasobów. Nie zapomnijmy jednak o udoskonaleniach, które wprowadziliśmy podczas projektowania GPU.
Myślę, że developerzy pełne możliwości PS4 odkryją dopiero za 3-4 lata od premiery. Mam tu na myśli poziom oprawy wizualnej, a także interakcję ze światem gry.

 

Wydaje mi się, że w tym przypadku Mark jest w błędzie. PS4 bazuje na architekturze opartej na PC i systemie Linux, w przypadku PS2 i PS3 mieliśmy do czynienia ze sprzętem projektowanym od zera przez Sony co znacznie utrudniało pracę studiom koncentrującym się na wydaniu gier na wszystkie platformy.

Co ciekawe w przypadku pierwszych wersji devkitów PlayStation 2 dołączane były do nich instrukcję jak i poradniki tylko po japońsku.